izvrsni odbor as novi

IZABRAN NOVI IZVRŠNI ODBOR ASITEŽA SRBIJA

Podeli:

Redovna godišnja skupština ASSITEJ-a Srbije održana je 26. februara. Ovogodišnja skupština bila je posebno emotivna zbog toga što je Diana Kržanić Tepavac, dosadašanja predsednica Izvršnog odbora, završila svoj angažman na ovoj funkciji. Budući da je njeno angažovanje u Izvršnom odboru ASSITEJ-a Srbije počelo još 2005. godine, ova godina predstavlja svojevrsni jubilej Dianinog rada u našem savezu. 

Na istoj sednici izglasan je novi Izvršni odbor koji čine:

Aleksandra Arizanović, glumica Kraljevačkog pozorišta

Jovana Bundalo, producentkinja pozorišta „Boško Buha” iz Beograda

Blagovesta Vasileva, scenografkinja i dizajnerka lutaka iz Narodnog pozorišta „Toša Jovanović” u Zrenjaninu

Tijana Grumić, dramska spisateljica i dramaturškinja, docentkinja na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu

Sonja Petrović, pozorišna reditelja, direktorka Festivala ekološkog pozorišta za decu i mlade u Bačkoj Palanci

Jovana Rakić, koreografkinja, članica kolektiva Pokretnica, organizacije Praktikabl – platforma za savremenu umetnost iz Novog Sada

Sava Stefanović, producent Pozorišta mladih iz Novog Sada

Biografije članova Izvršnog odbora za period 2025-2028.

Aleksandra Arizanović je završila osnovne i master studije glume na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi profesora Borisa Isakovića. Igra u pozorištima širom zemlje, a najviše u Kraljevačkom pozorištu, čija je stalna članica. Pored glume se bavi plesom, scenskim pokretom i koreografijom. Trenutno je na trećoj godini edukacije za telesnu psihoterapiju u Centru za integrativni razvoj. Dobitnica je Sterijine nagrade za mladu glumicu na 67. Sterijinom pozorju, kao i mnogobrojnih drugih nagrada, kako za glumački, tako i za koreografski rad. Želi da stvara umetnost koja može da navede čoveka da poželi da živi.

Aleksandra Arizanović completed her undergraduate and master’s studies in acting at the Academy of Arts in Novi Sad. She performs in theatres across the country, primarily at the Kraljevo Theatre, where she is a permanent member of the ensemble. In addition to acting, she is involved in dance, stage movement, and choreography. She is currently in her third year of training in body psychotherapy at the Center for Integrative Development. She is the recipient of the Sterija Award for Best Young Actress at the 67th Sterijino Pozorjefestival, as well as numerous other awards for both her acting and choreographic work. Her artistic goal is to create art that inspires people to want to live.

Jovana Bundalo je po zanimanju pozorišna producentkinja. Zaposlena je u pozorištu „Boško Buha” u Beogradu od 2005. godine. Provela je osam godina radeći kao izvršna producentkinja TIBA Festivala.U udruženju Asitež Srbija je angažovana od 2012. godine, prvo kao Sekretar udruženja, a zatim i na mnogobrojnima projektima. 

Jovana Bundalo is a theatre producer by profession. She has been employed at the “Boško Buha” Theatre in Belgrade since 2005. She spent eight years working as the executive producer of the TIBA Festival. Jovanahas been involved with ASSITEJ Serbia since 2012, initially as the association’s Secretary, and later on numerous projects.

Blagovesta Vasileva je scenografkinja za lutkarsko pozorište. Diplomirala je na Nacionalnoj akademiji za pozorišnu i filmsku umetnost u Sofiji (Bugarska), a od 2019. je zaposlena u Narodnom pozorištu “Toša Jovanović” u Zrenjaninu. Osim scenografijom, bavi se i izvođenjem lutkarskih radova, grafičkim i dizajnom enterijera, slikanjem likova i dekora animiranih filmova, kao i vođenjem kreativnih radionica za decu i mlade. Članica je Nacionalnog saveza bugarskih umetnika (NSBU), alijanse za umetnost i lutke “Zavesa” i udruženja UNIMA. Izlagala je na lutkarskim i scenografskim izložbama u Bugarskoj, Češkoj, Grčkoj, Maroku i Kanadi, a za svoj scenografski rad i kreaciju lutaka nagrađivana je više puta na Festivalu profesionalnih pozorišta Vojvodine, Međunarodnom festivalu profesionalnih lutkarskih pozorišta za decu i Susretima profesionalnih pozorišta lutaka Srbije. Radila je scenografiju, izradu lutaka i kostima za više od 50 predstava koje su izvedene u pozorištima širom Srbije i Bugarske. 

Blagovesta Vasileva is a set designer specializing in puppet theatre. She graduated from the National Academy for Theatre and Film Arts in Sofia (Bulgaria), and since 2019, she has been employed at the National Theatre “Toša Jovanović” in Zrenjanin, Serbia. In addition to set design, she works on puppet construction, graphic and interior design, character and background painting for animated films, and leads creative workshops for children and young people. She is a member of the National Union of Bulgarian Artists (NSBU), the puppet art alliance “Zavesa,” and the international puppetry association UNIMA. Her work has been exhibited at puppetry and set design exhibitions in Bulgaria, the Czech Republic, Greece, Morocco, and Canada. She has received multiple awards for her set and puppet design at the Festival of Professional Theatres of Vojvodina, the International Festival of Professional Puppet Theatres for Children, and the Meeting of Professional Puppet Theatres of Serbia. She has created sets, puppets, and costumes for more than 50 productions performed in theatres across Serbia and Bulgaria.

Tijana Grumić je dramska spisateljica i dramaturškinja. Diplomirala je i masterirala na Katedri za dramaturgiju Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu gde je trenutno studentkinja doktorskih umetničkih studija. Autorka je nekoliko dramatizacija i više od deset originalnih dramskih tekstova koji su izvođeni u pozorištima širom Srbije, kao i u Sloveniji, Hrvatskoj, Gruziji, Italiji i Nemačkoj. Tekstovi su joj prevođeni na engleski, nemački, italijanski, ruski, poljski, slovenački i gruzijski jezik, i objavljivani u domaćim i stranim časopisima i antologijama. Osim pisanja, aktivno radi i kao dramaturškinja na projektima u pozorištima širom Srbije i regiona. Za svoj dosadašnji rad dobila je mnoge nagrade, među kojima i nagradu za celokupno dramsko stvaralaštvo „Borislav Mihajlović Mihiz” koju dodeljuje Srpska čitaonica u Irigu, kao i specijalnu Sterijinu nagradu dodeljenu autorskom timu predstave „52 herca” na 58. Sterijinom pozorju. Predstave rađene po njenim tekstovima dva puta su osvajale nagradu publike Sterijinog pozorja – „Ko je ubio Dženis Džoplin?” na 65. i „52 herca” na 68. Sterijinom pozorju.Tijana je dobitnica i nagrade Inspirational Playwright za 2024. godinu kao jedna od troje dramskih pisaca iz celog sveta, a koju svake tri godine dodeljuje međunarodna mreža Write Local Play Global i izvršni odbor udruženja ASSITEJ International. Jedna je od osnivačica regionalne platforme Od malih nog(u), posvećene razvoju i afirmaciji pozorišta za decu i mlade u regionu. Radi kao docentkinja na Katedri za dramaturgiju Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu, a od 2023. do 2025. godine bila je koselektorka Bitef festivala. Piše za decu i odrasle. 

Tijana Grumić is a playwright and dramaturge. She earned both her undergraduate and master’s degrees at the Department of Dramaturgy at the Faculty of Dramatic Arts in Belgrade. She is the author of several adaptations and more than ten original plays that have been staged in theatres across Serbia, as well as in Slovenia, Croatia, Georgia, Italy, and Germany. Her plays have been translated into English, German, Italian, Russian, Polish, Slovenian, and Georgian, and published in both domestic and international journals and anthologies. In addition to writing, she actively works as a dramaturge on theatre projects throughout Serbia and the wider region. Her work has received numerous awards, including the “Borislav Mihajlović Mihiz”Award for her entire dramatic oeuvre, presented by the Serbian Reading Room in Irig, and a special Sterija Award granted to the creative team of the play “52 Hertz” at the 58th Sterijino Pozorje festival. Plays based on her texts have twice won the Sterijino Pozorje Audience Award – “Who Killed Janis Joplin?” at the 65th, and “52 Hertz” at the 68th edition of the festival. In 2024, Tijana was awarded the Inspirational Playwrightprize, as one of three playwrights worldwide recognized by the international network Write Local Play Global and the Executive Committee of ASSITEJ International. She is one of the founders of the regional platform From the First Step (Od malih nogu), dedicated to the development and promotion of theatre for young audiences in the Western Balkans region. Tijana teaches as an assistant professor at the Department of Dramaturgy at the Faculty of Dramatic Arts in Belgrade and served as co-selector of the Bitef Festival from 2023 to 2025. She writes for both children and adults.

Sonja Petrović je diplomirala multimedijalnu režiju na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, dok je masterirala na Katedri za pozorišnu i radio režiju Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu. Režirala je predstave za decu, mlade i odrasle u Bosni i Hercegovini, Srbiji i Sloveniji. Njene predstave izvođene su i nagrađivane na nekoliko značajnih festivala kao što su Sterijino pozorje, Festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Međunarodni festival pozorišta za decu Subotica, Borini pozorišni dani, Koljada plays (Jekaterinburg, Rusija), Kotorski festival pozorišta za djecu (Kotor, Crna Gora), Artokraina (Sankt Peterburg, Rusija) i mnogi drugi. Predstava za mlade „Ko je ubio Dženis Džoplin?” u njenoj režiji osvojila je više od 40 nagrada, a učestvovala je i na prestižnom međunarodnom festivalu mladih reditelja – Fast forward u Drezdenu (Nemačka). Nagrade za režiju osvajala na Internacionalnim teatarskim susretima Brčko distrikta, Susretima profesionalnih pozorišta lutaka Srbije, Radio Beogradu i Teatar festu u Banjaluci na kojem osvaja i nagradu Korak u hrabrost. Dobitnica je i godišnjih nagrada Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu i Narodnog pozorišta „Toša Jovanović” u Zrenjaninu. Od 2009. godine direktorka je Festivala ekološkog pozorišta za decu i mlade (FEP) u Bačkoj Palanci za koju 2022. godine dobija Oktobarsku nagradu grada Bačka Palanka. Jedna je od osnivačica Regionalne platforme za razvoj i afirmaciju pozorišta za decu i mlade „Od malih nogu” putem koje se bori za bolji status i kvalitet stvaralaštva za decu i mlade i njegovih autora. Bila je članica prethodnog saziva Izvršnog odbora Asiteža Srbije, a aktivno radi i u vodećoj grupi za međunarodni edukativni program „Next generation” u okviru mreže ASSITEJ International. U svom radu se najčešće bavi temama detinjstva, ekologije kao i pravima žena i dece. Kroz svoj rad promoviše i zagovara ekološke prakse u pozorištu i decentralizaciju kulture. 

Sonja Petrović holds a degree in multimedia directing from the Academy of Arts in Novi Sad and a master’s degree in theatre and radio directing from the Faculty of Dramatic Arts in Belgrade. She has directed plays for children, youth, and adults in Bosnia and Herzegovina, Serbia, and Slovenia. Her productions have been performed and awarded at numerous prominent festivals, including Sterijino Pozorje, the Festival of Professional Theatres of Vojvodina, the International Children’s Theatre Festival in Subotica, Borini Theatre Days, Koljada Plays (Yekaterinburg, Russia), the Kotor Festival of Theatre for Children (Montenegro), Artokraina (St. Petersburg, Russia), among many others. Her youth play “Who Killed Janis Joplin?” has won over 40 awards and was featured at the prestigious Fast Forward International Festival for Young Directors in Dresden, Germany. She has received directing awards at the International Theatre Encounters in the Brčko District, the Meeting of Professional Puppet Theatres of Serbia, Radio Belgrade, and the Teatar Fest in Banja Luka, where she also won the Step into Courage award. She is a recipient of the annual awards of both the Serbian National Theatre in Novi Sad and the National Theatre “Toša Jovanović” in Zrenjanin, Serbia. Since 2009, she has served as the director of the Festival of Ecological Theatre for Children and Youth (FEP) in Bačka Palanka, for which she was awarded the October Prize of the City of Bačka Palanka in 2022. She is one of the founders of the regional platform From the First Step (Od malih nogu), dedicated to the development and affirmation of theatre for children and young people, through which she advocates for improved status and quality of artistic work for young audiences and its creators. She was a member of the previous Executive Board of ASSITEJ Serbia and actively participates in the stirring group of the program Next Generation within the ASSITEJ International network. Her work frequently explores themes of childhood, ecology, and the rights of women and children. She promotes and advocates for ecological practices in theatre and the decentralisation of culture.

Jovana Rakić  završila je studije na Akademiji za muziku i ples (MA Hochschule für Musik und Tanz) u Kelnu (Nemačka), odsek Diseminacija plesa u savremenom kontekstu. Prethodno je diplomirala na odseku za Etnologiju i antropologiju na Filozofskom Fakultetu u Beogradu. Dobitnica je stipendija Dens Veb (2011), Nomad Dens Akademi (2010) i Enparts Open Kampus(2011) posvećenih savremenom plesu i savremenim izvođačkim praksama. Od 2014. posvetila se radu na projektima čiji je fokus kreiranje za mladu publiku i rad sa decom i mladima u kontekstu izvođačkih umetnosti i savremenog plesa. Jedan je od pokretača projekata „Muzej plesa“ i „Teen Generator“, odnosno projektima edukacije u oblasti plesa za decu koja u svojim mestima retko imaju ili nemaju priliku da se susretnu sa plesom i pozorištem. Jovana blisko sarađuje sa umetnicama nezavisne scene u Novom Sadu, u zemlji, regionu i šire. Deo je umetničkog kolektiva Pokretnica. Kao članica izvršnog odbora Asiteža Srbije u prethodnim sazivima bila je jedna od inicijatorki Festivala Asiteža Srbije (FAS), kao i svetske konferencije pozorišta za decu i mlade „Prekretnica” (2023). Jedna je od pokretačica međunarodne mreže Slavic Countries Network i članica mreže Young Dance Network u okviru udruženja ASSITEJ International. Njena plesno-dokumentarna predstava za mlade – „Vrste”, koja je nastala iz projekta posvećenog osnaživanju i podršci mladim umetnicama iz oblasti savremene igre, dobila je Specijalnu nagradu za inovativnost u savremenom plesu Udruženja baletskih umetnika Srbije za sezonu 2015/2016 godine. Autorka je i koautorka brojnih plesnih predstava među kojima su predstave za decu i mlade „Jato“ (2023), „Tu sam ispod polovine kapi“ (2020) i „Muzej plesa“ (2018), plesne predstave „Godina bez leta“ (2019), „Igranka“ (2017), „Temporaries“ (2013) i „Concerto for three Bodies“ (2011), a njena plesna predstava „Scrape“ (2017) uvrštena je u radove prikazane na Praškom kvadrijanalu 2019. godine. Kao autorka i izvođačica učestvovala je na festivalima među kojima su: Bitef (Beograd), Bitef polifonija, Infant (Novi Sad), ImpulsTanz (Beč), Theater Scene (Keln), Kondenz (Beograd), Pleskavica (Ljubljana), Platforma mladih koreografa (Zagreb), Locomotion (Skoplje), Van Okvira (Beograd), FIAT (Podgorica), Testbad Shaking Bodies (London) i drugima.

Jovana Rakić completed her studies at the Academy for Music and Dance (MA Hochschule für Musik und Tanz) in Cologne, Germany, specialising in Dance Dissemination in a Contemporary Context. Prior to that, she earned her degree in Ethnology and Anthropology from the Faculty of Philosophy in Belgrade. She has been the recipient of several scholarships dedicated to contemporary dance and performance practices, including DanceWeb (2011), Nomad Dance Academy (2010), and Enparts Open Campus (2011). Since 2014, she has focused her work on projects centred around creating performances for young audiences and working with children and youth in the context of performing arts and contemporary dance. She is one of the initiators of the projects Dance Museum and Teen Generator, which are dedicated to dance education for children who rarely or never have access to dance and theatre in their hometowns. Jovana collaborates closely with independent artists in Novi Sad, as well as throughout Serbia, the region, and internationally. She is part of the artistic collective Pokretnica. As a member of the Executive Board of ASSITEJ Serbia in previous terms, she was one of the initiators of the ASSITEJ Serbia Festival (FAS), as well as the international conference on theatre for children and youth, Turning Point (2023). She is also one of the founders of the Slavic Countries Network and a member of the Young Dance Network within ASSITEJ International. Her dance-documentary performance for young people, Species — created as part of a project supporting and empowering young female artists in contemporary dance — received the Special Award for Innovation in Contemporary Dance from the Association of Ballet Artists of Serbia for the 2015/2016 season. She is the author or co-author of numerous dance productions, including works for children and youth such as Flock (2023), Here I Am Below Half a Drop (2020), and Dance Museum (2018); as well as contemporary dance pieces like The Year Without Summer (2019), Dance Party (2017), Temporaries (2013), and Concerto for Three Bodies (2011). Her dance piece Scrape (2017) was selected for presentation at the Prague Quadrennial in 2019. As a creator and performer, she has participated in festivals including: Bitef (Belgrade), Bitef Polyphony, Infant (Novi Sad), ImPulsTanz (Vienna), Theater Scene (Cologne), Kondenz (Belgrade), Pleskavica (Ljubljana), Platform of Young Choreographers (Zagreb), Locomotion (Skopje), Out of Frame (Belgrade), FIAT (Podgorica), and Testbed Shaking Bodies (London), among others.

Sava Stefanović studirao je Istoriju umetnosti, potom produkciju, a diplomirao je ekonomiju. Dugo godina radio kao novinar u dnevnim listovima Danas i Blic, ali i na Radiju 021. Kao novinar specijalizovao se za pisanje o temama iz kulture i naročito pozorišta. Od decembra 2015. godine radi u Pozorištu mladih, najpre na poslovima orgnizatora, a od nedavno kao producent.Kao organizator i producent radio je na desetine predstava u matičnom Pozorištu mladih, a od 2022. godine je producent Međunarodnog festivala „Novosadske pozorišne igre“ u Pozorištu mladih, Novi Sad koji je fokusiran na decu i mlade. Fokus u radu su mu predstave za decu i mlade, kao i razvoj lutkarstva. Usput se bavi izradom pozorišnog kostima i kostimografijom.

Sava Stefanović studied Art History, then Production, and graduated in Economics. He worked for many years as a journalist for the daily newspapers Danas and Blic, as well as for Radio 021. As a journalist, he specialised in writing about culture, with a particular focus on theatre. Since December 2015, he has been working at the Youth Theatre (Pozorište mladih) in Novi Sad, Serbia, initially as a production organiser and more recently as a producer. As both organiser and producer, he has worked on dozens of productions at the Youth Theatre. Since 2022, he has served as the producer of the International Festival Novosadske pozorišne igre at the Youth Theatre, which is dedicated to performances for children and young audiences. His work is primarily focused on theatre for children and youth, as well as the development of puppetry. He is also involved in costume creation and theatre costume design.

Prijavite se na naš newsletter

Ukoliko želite da dobijate novosti u vezi sa pripremama i programom PREKRETNICE molimo upišite svoju adresu:

Ostale vesti

Pozivamo članove ASSITEJ-a Srbija, pojedince, institucije ili organizacije, da predlože kandidate za dodelu Nagrade Donka Špiček. Rok za dostavljanje predloga je 20. avgust 2025. godine.
Assitej Artistic Gathering, Marseille (France)
Scroll to Top